احسان حدادی، قهرمانی که راه را اشتباه می رود، داستان کیانوش رستمی درس عبرت نشده است؟

به گزارش مجله سرگرمی، احسان حدادی یک قهرمان بزرگ است، اما ظاهراً قصد ندارد از موضع خود کوتاه بیاید و بازهم علیه رئیس فدراسیون دوومیدانی صحبت نموده است.

احسان حدادی، قهرمانی که راه را اشتباه می رود، داستان کیانوش رستمی درس عبرت نشده است؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، داستان اختلاف احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک بازی های آسیایی با مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی ادامه دارد و ظاهراً هیچکس توان جلوگیری از این موضوع را ندارد. داستان این اختلاف پس از قهرمانی احسان در جاکارتا شکل گرفت؛ جایی که گفته می گردد او پس از کسب مدال طلا به همه کسانی که در استادیوم بودند، توجه و احترام گذاشته، به جز مجید کیهانی.

این موضوع باعث ناراحتی شدید کیهانی شده بود، به طوری که او در حالی که در جریان زمان بازگشت حدادی به ایران قرار داشت، به هیچکس اطلاع نداد تا حدادی در سکوت کامل و فقط در حضور اعضای خانواده اش به کشور بازگردد. این در حالی بود که کیهانی در روز بازگشت حدادی در تهران نبود، اما این مسئله را حتی به دیگر مسئولان فدراسیون هم منتقل نکرد.

مصاحبه های گاه و بیگاه حدادی با رسانه ها و نقدهای که او از فدراسیون (بخوانید رئیس فدراسیون) داشت، با کمترین پاسخ از سوی کیهانی روبرو شد که همین موضوع باعث افزایش نقدها این ورزشکار مدال آور هم شد. حدادی به تنهایی و در غیاب رئیس فدراسیون به دیدار وزیر ورزش رفت، اما در همان زمان درخواست ملاقات با این شرایط (یعنی نبود حضور کیهانی) مورد قبول رئیس کمیته ملی المپیک قرار نگرفت.

زمان جلو می رفت و هیچ اقدام خاصی برای شروع تمرینات حدادی صورت نمی گرفت، این در حالی بود که سایر ورزشکاران به اردوی تیم ملی دعوت شده یا حداقل برنامه مورد نظر را در شهرهای مختلف ایران اجرا می کردند.

در همان روزها بود که صحبت هایی از درون فدراسیون مبنی بر تعیین بودن برنامه برای احسان حدادی بیرون آمد و گفته شد که فدراسیون با توجه به شرایط اقتصادی کشور، قادر به پرداخت بیش از 100 میلیون تومان نیست؛ رقمی که مورد رضایت حدادی قرار نداشت و باز هم نارضایتی اش را نشان می داد.

با توجه به اختلاف دو طرف و عدم تعامل مناسب، قرار بر آن شد که رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک وارد ماجرا گردد و به نوعی این موضوع را حل و فصل کند. این کار در جلسات مختلف انجام شد، تا اینکه دیروز کیهانی و حدادی با هم در جلسه مشترکی با صالحی امیری شرکت کردند تا بلکه بالاخره تفاهم صورت بگیرد.

کیهانی پس از این جلسه مطرح نمود: همه کوشش من به عنوان رئیس فدراسیون و عضو هیئت اجرایی کمیته المپیک و صالحی امیری به عنوان رئیس کمیته این است که یاری حداکثری با شرایط موجود به حدادی کنیم. شخص صالحی امیری و من کاملاً ایمان داریم که حدادی پتانسیل مدال آوری در المپیک را دارد و همه باید یاری کنیم که متناسب با شرایط موجود در کشور، به هدف مان که کسب مدال در المپیک است، برسیم. البته یک شرایطی اقتصادی در کشور وجود دارد که کار همه را سخت نموده و به همین دلیل متناسب با شرایط جلو خواهیم رفت. من دیگر توجهی به مسائل گذشته نمی کنم و احسان را به عنوان ورزشکاری می بینم که در المپیک مدال می گیرد. قرار بر آن شد که آخرین برآوردها نیز از سوی طرفین صورت بگیرد. وضعیت که البته از طرف ما در فدراسیون تعیین است، حدادی هم قرار شد آخرین شرایط را بسنجد و گزارشی را ارائه کند تا جمع بندی نهایی در یک جلسه دیگر انجام گردد.

حتی کانال مربوط به کمیته ملی المپیک هم به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: طی نشستی که با حضور صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار گردید، هماهنگی های لازم با رئیس فدراسیون دوومیدانی جهت حمایت مناسب برای حضور قدرتمندانه احسان حدادی در المپیک توکیو 2020 مورد بحث و آنالیز نهاده شد. در این نشست که کیهانی رئیس فدراسیون دو و میدانی و احسان حدادی قهرمان ارزنده دنیا و المپیک حضور داشتند طرفین صحبت های خود پیرامون برنامه ریزی و فعالیت های پیش رو را مطرح کردند و مقرر شد تا به منظور نهایی کردن برنامه آماده سازی احسان حدادی برای حضور قدرتمند در المپیک 2020 نشستی تکمیلی هفته آینده برگزار گردد. طبق تصمیمات نشست امروز، مقرر شد تا فدراسیون دو و میدانی و همچنین احسان حدادی برآورد خود برای برپایی اردوها، اسکان، حق الزحمه مربی و سایر هزینه ها را اعلام و در نهایت برنامه ها در اسرع وقت اجرایی گردد. همچنین مقرر شد تا حدادی مذاکراتی را با مربی خارجی خود جهت ادامه فعالیت شروع و نتیجه را در نشست آتی اعلام نماید.

صحبت های منتشر شده از جزئیات جلسه و نگاه پدرانه ای که کیهانی آن را به صالحی امیری در این موضوع منتسب نموده بود، نشان می داد که مسائل در حال رفع شدن است و عزم لازم برای اجرای برنامه حدادی وجود دارد، اما مصاحبه امروز این ورزشکار باز هم نشان داد که فاصله تا تفاهم نهایی طولانی است. حدادی از علاقه کیهانی به متشنج کردن جو، درک نشدن شرایط توسط رئیس فدراسیون، گارد دریافت کیهانی در مقابل دشمن و کوشش برای دیده شدن صحبت نموده، در حالی که ظاهراً موضوع به شکل دیگری است.

او حتی به دیگر ملی پوشان دوومیدانی هم رحم ننموده و آنها را وارد دعوای خودش با کیهانی نموده است. نمونه این موضوع نیز اشاره به هزینه 1.1 میلیارد تومانی برای برخی ورزشکاران و عدم کسب مدال در بازی های آسیایی است.

مطرح نمودن این صحبت ها در فاصله کمتر از 24 ساعت از برگزاری جلسه دیروز، پالس های خوبی را به جامعه ورزش منتقل نمی کند. به نظر می رسید پس از این جلسه، حدادی حداقل تا برگزاری جلسه بعدی دست از انتقاد بردارد و منتشر روشن شدن تکلیفش بماند، اما او این بار نه تنها حرمت رئیس فدراسیون بلکه حرمت رئیس کمیته ملی المپیک و حتی دیگر ملی پوشان دوومیدانی را حفظ نکرد.

او می توانست به احترام صالحی امیری که بارها در مصاحبه اش از این مقام مسئول تعریف نموده، حداقل یک هفته سکوت کند، اما ظاهراً حتی رئیس کمیته المپیک هم توان کشیدن ترمز زدن برخی صحبت ها از سوی این ورزشکار را نداشته است.

بدون شک هم فدراسیون و هم حدادی به یکدیگر برای رسیدن به موفق در المپیک احتیاج دارند. از یک طرف حدادی یکی از امیدهای فدراسیون دوومیدانی برای کسب مدال در توکیو است و از طرف دیگر حدادی بدون هماهنگی با فدراسیون نمی تواند برنامه هایش را پیش ببرد. بنابراین محتمل ترین گزینه آن است که طرفین (به ویژه حدادی) از حالا تا زمان المپیک 2020 صلح را در دستور کار قرار بدهند.

ورزش ایران با یک چالش تازه و البته تکراری روبرو شده که شاید عاقبت خوبی در نهایت نداشته باشد. نمونه این اتفاق البته در سطحی دیگر برای کیانوش رستمی قهرمان وزنه برداری رخ داد و در نهایت منجر به ناکامی اش در بازی های آسیایی و مسابقات دنیای شد. حالا احسان به عنوان یک قهرمان ارزنده و کسی که مدال نقره المپیک و چهار مدال طلای بازی های آسیایی را در کارنامه دارد، می تواند به نوعی از این ماجرا درس عبرت بگیرد و جاده موفقیتش را با مخالفت هایش مسدود نکند.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9477

به "احسان حدادی، قهرمانی که راه را اشتباه می رود، داستان کیانوش رستمی درس عبرت نشده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احسان حدادی، قهرمانی که راه را اشتباه می رود، داستان کیانوش رستمی درس عبرت نشده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید